Achtergrond
Alma de Vries heeft een opleiding gevolgd voor docent handvaardigheid en jeugdzorg. Hiermee heeft zij in het verleden handvaardigheidslessen gegeven en haar creativiteit gebruikt in het vormingswerk.
Rond haar 35e heeft zij zich omgeschoold en is de hulpverlening in gegaan. In deze periode mocht zij een korte periode creatieve groepstherapie doen.
Alma is altijd creatief bezig geweest, o.a. keramiek, schilderen, hoeden maken en beeldhouwen.
Het ruimtelijk werken heeft zij zich steeds meer eigen gemaakt. Als basis gaat ze veelal uit van steen; daarbij soms een toevoegen van een andere kleur steen of ander materiaal. Haar werk in steen is tegelijker tijd stoer en teder: de beelden hebben altijd een ruwe maar ook een zachte tactiele kant. Je ziet dus de tegenstellingen in het werk of groot en klein combinerend in het beeld, waardoor die tederheid ontstaat.
Door de gekozen beeldtaal, de unieke vormen en het verrassende materiaal gebruik maakt dat je als toeschouwer als het ware getrokken wordt in de door Alma gekozen beeldtaal.